♥ status!! ♥

updates:
|**1 year already sayangg , hihi =)

Sunday 4 December 2011

Care melupekan ex

First of all salam to all readers..okeyh niey first time ayu share about tips..nd so spe yg memerlukan tips niey boleyh la gune2 kan ekk...huhu nak tau x ape tips yg ayu nk share ?bukan tips 4 blog atau tips nk jadi hott -.- okeyh ? tips cinta ouh ! che wahh,,kecik2 dah mengade2 :) #lantak aq la..kau gelabah apsl ? okeyh mcm title kat atas  care melupekan ex (bekas kekasih) korung yg macam ______ #isi tempat kosong .. huhu :) 
okeyh ayu nk share ayat2 org yg selalu luahkan perasaan kat ayu bile dorg clash..or sad2 
Yes, dia tinggalkan I, Yes…dia curang, dia ada awek lain, dia nak break, dia tak boleh terima I yang lower standard dari dia masa tu

okeyh ayat tu x de la power mne pun kan ? jom skroll lagi 

    But to me, Thats not enough reason for me to hate or to forget my ex’s. I boleh biarkan… I boleh terima, walau pun sakit di hati. Meronta di jiwa…geram dan terkecewa, BUT I had a good times, I pernah dapat rasakan betapa mereka sayangkan I, dapat rasa cinta mereka…so to me, I will never forget my ex’s! Boleh nak lupa jika mahu…but buat apa?!

ape mcm ? ayat mcm x pasrah mne pun kan kan ? hehehehe~
Boleh follow cara ayu ke ni hehehe… Masih berkawan dengan my ex’s TANPA memikirkan feelings, just purely friend. Tahan dan sabar tengok dia dengan cinta barunya… boleh? Kalau tak boleh jangan buatlah… nanti lagi merana. Like me, I’m strong kuat iman hahaha…

Before that, ayu nak cakap, “Orang yang kita benci pun SUSAH nak lupa, malah ingat selalu. Inikan pula orang yang bertahun-tahun kita cintai, sayangi dan amat kasihi, mestilah lagi susah!”

But kita boleh cuba… Okay, First sekali kita kena bersedia, READY TO LEAVE EVERYTHING BEHIND! - are you ready? If not ready, then boleh berhenti membaca sekarang hehe…


 Ready?
  1. First sekali, Delete handphone number dia. DELETE SEKARANG! Delete semua nombor dia.
  2. Removed and block his FB account now!
  3. Stop visiting his blog, his wall, his pages, his sites, he’s depan rumah, he’s jalan, he’s lepaks place, STOP IT!
  4. Stop asking about him, ni asal jumpa kawan dia je, “Eh dia apa khabar? dah ada orang baru ke?” STOP IT!
  5. Delete email contacts dia, dan buang semua email-email lalu, ecards, atau cara berhubung dengannya.
  6. Stop calling, stop missing, stop contacting dia …no last call, stop everything for good!
  7. Kalau boleh, buang apa-apa saja yang boleh mengingatkan dia.
  8. Delete lagu-lagu dan movie cd’s yang dia suka. Apa saja pemberiannya yang boleh you mengenangkan kisah lalu, jangan bagi balik kat dia, tetapi BUANG!
  9. Lose everything, every single thing hingga tiada cara nak trace balik lagi.
  10. Okay, yang terakhir sekali adalah MEMAAFKAN DIA. From your heart dengan tulus dan ihklas, maafkan dia… biarlah dia pernah menjahati kita, pernah curang dan menghancurkan hati kita, it’s okay itu antara dia dan Tuhan, yang penting… dengan memaafkan dia, kita sudah terlepas darinya. Selagi kita menyimpan marah dan berdendam selagi itulah kita tidak akan dapat melupakannya.
Really hope it helps, and I wish you all the best and good luck!



♥ thanks you bcoz sudi bace entry ayu,suke ? like jer :)♥

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers